miércoles, 7 de enero de 2015

Web 2.0-ren errekurtso pedagogikoak

Sarean hainbat errekurtso desberdin aurkitu ditzakegu, baina web 2.0 an sarturik dauden errekurtso hauek zenbait ezaugarri izan behar dituzte, horien artean publikatzeko, nahasteko, erlazionatzeko eta taldeka lan egiteko balio behar dute. Ezaugarri hauetako bat ez bada agertzen, ezin dezakegu web 2.0 errekurtso moduan hartu.
Hori kontuan hartuta errekurtso hauek aurkeztuko ditut:

  1. Blog-ak. Blog-ak ezagutza sortzeko herramintak dira. Irakaskuntza arloan edukiak mantentzeko leku moduan erabili ohi da, eta bertan komentarioak jarri daitezke, edota tutoria deialdiak ipini... Irakaskuntza arlotik kanpo, bakoitzaren pentsamenduak bertan jartzeko edota lanak bertan publikatzeko erabili daiteke.
  2. Wikiak. Elkarlana esan nahi dute. Wikika jerarkiak apurtzen dituzte eta irakaskuntza guztiek jaso egiten dute. Bertan komunikatu egin zaitezke, edota lanak egin eta presentatu...
  3. Podcast eta vodcast. Bertan rss aurkitu ditzaketa eta horien bitartez nahi ditugun berriak eguneratu ditzakegu edota errekurtso profesionalak elkarbanatu...
  4. Mundu birtualak eta sare sozialak.  Mundu birtualak irakaskuntza gaitasun oso handia dute, ikasteko leku segurak direlako eta bertan entsaiatu egin daitekeelako inolako beldurrik gabe. Gaur egun edozien pertsonak erabili ditzake.
  5. Flickr edo Picasa. Errekurtso hau argazkiak igotzeko eta elkarbanatzeko balio du. Irakasle askok plataforma hauek erabiltzen dituzte klaseko irteeretako argazkiak bertan igotzeko, betiere familien parte hartzearekin.
  6. Youtube, Ustream... bideo programak dira. Honen bitartez bideoak grabatu ditzakegu, exposisio bat egin, entrebista bat, klase bat aurrera eraman...
  7. Mapa kolaboratiboak. Google maps-en bitartez bidaia birtualak egin daitezke, bertan atal politikoak, historikoak, geografiak...aztertu egi daitezke.
  8. Plataforma birtualak(moodle) eta foroak. Errekurtsoen artean, hoberena moduan hartu dezakegu irakaskuntzari deritzonez. Aurreko errekurtso gehienak honen bitartez erabili daitezkelako.

No hay comentarios:

Publicar un comentario